Binnen no-time geassocieerd!

Je wil eigenlijk zonder hoofdpijn en uitzoekwerk je patiënten op spreekuur zien na de associatie. Maar er moet nog het een en ander gebeuren. Eigenlijk heb je er niet zo'n pluis onderbuikgevoel bij, want je maat beweert dat zij het allemaal via jullie praktijkmanager laat regelen. Alles wat nog op de planning staat om uit te zoeken en te doen, levert je zoveel stress op dat je verkrampt. Onrustige nachten, thuis is de sfeer niet gemoedelijk en je rent van dienst naar dienst.

Hoe kom je uit deze vicieuze cirkel die nog maanden kan duren?

Dat is nu mogelijk met onze effectieve traject:
Binnen no-time geassocieerd!

Herken jij dit?

  • De datum van associatie staat gepland, maar je weet niet welke instanties moeten weten van de associatie en nog zoveel meer. Dit allemaal geeft jou onrustige nachten. Je wilt namelijk niet verrast worden door allerlei fouten en achter de feiten aan gaan lopen qua patiëntenzorg.

  • Je was ontzettend blij toen je de handtekening onder de maatschapsovereenkomst had gezet. Nu weet je alleen niet wat er in jullie situatie allemaal geregeld moet worden. Want hoe ga je ervoor zorgen dat je op tijd de UZI passen kan aanvragen? Hoe zorg je ervoor dat jij ook medewerkerspassen kan mandateren? Hoe laat je de zorgverzekeraar weten dat jullie praktijksamenstelling wijzigt? Welke rollen en rechten veranderen voor jou bij de betrokken partijen? Allemaal vragen die je moet uitzoeken om ze te kunnen beantwoorden. En dan heb je de zorg 'hoe ga ik daar tijd voor maken?'.

  • Je hebt alle mogelijk tips, checklists en adviezen verzameld zodat je zo goed mogelijk voorbereid bent op de associatie. En iedere praktijkhouder die jij spreekt voor adviezen, geeft je weer een aanvulling op je lijst. Je neemt de adviezen mee, maar als je de volgeschreven A4’tjes bij elkaar doet, kan je er een boek van maken. Uiteindelijk zit je tegen jezelf te praten om erachter te komen welke adviezen nou wel voor jou van toepassing zijn en welke niet. Niemand die je vraag beantwoordt.

  • Een gezellig avondje thuis op de bank. Daar verlang je naar. De afgelopen weken zijn voorbij gevlogen. Je hebt het met moeite doorstaan. Netto heb je voor de associatie zo weinig actiepunten concreet kunnen uitvoeren dat je buikpijn nog erger wordt. Je kijkt iedere keer in je agenda en hikt er tegenaan dat de associatiedatum al zo snel is. En dan vraag je je af ‘Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen? Komt hier nog een eind aan?’.

Kortom, als deze situatie nog langer duurt dan bestaat de kans dat de patiëntenzorg spaak loopt en
je achter de feiten aan gaat lopen. Omdat het niet meer haalbaar is. 

Hoe zou het voor je zijn als…

... wij voor jou bepalen waar je moet beginnen, voor jou alles regelen van A tot Z zodat je je diensten kan draaien en alle administratieve lasten uit jouw handen nemen? 

... je je geen zorgen hoeft te maken over hoe je ervoor moet zorgen dat je toegang hebt tot de patiëntendossiers, declareren, geld op je rekening en doorverwijzingen? Wij zorgen ervoor dat je op je eerste dag kan declareren, doorverwijzen en zorgverzekeraars weten naar welke rekening zij het geld moeten overmaken.

... je alle checklists, tips en adviezen van anderen kan weggooien? Je hoeft er niet eens je tijd aan te besteden. Je hebt ze bij ons niet nodig, want wij zijn je lopende encyclopedieën.

... je maar één keer per week een half uurtje met ons belt waardoor je om je diensten heen genoeg tijd hebt voor ontspanning? Heerlijk op de bank Netflixen, een dagje weg met je gezin of met een vriend(in) ergens een drankje doen. Je hoeft je namelijk geen zorgen te maken over de deadline die nadert.

Aan het einde van dit traject ben je succesvol geassocieerd, weten
andere zorgverleners en derden van de associatie en werken alle systemen zoals het hoort.

Het gehele traject is maatwerk en
dit zit er in ieder geval allemaal in:

Een (online) startgesprek van 30 min waarin we bespreken waar je nu staat, wat we allemaal gaan doen,
hoe we het gaan doen en op welke momenten we het gaan doen.


Een startnotitie
waarin volledig is uitgewerkt welke actiepunten wij op ons nemen.
Er zijn meer actiepunten dan op jouw lijst en we nemen 90% uit handen. 


Minimaal 10 uur online persoonlijke coaching voor diepgaande vragen en onafhankelijk advies
over je associatie.


 Minimaal 10 momenten om je te updaten over de status van de voortgang van de acties


Volledige ontzorging op de administratieve taken
zoals formulieren en aanvragen invullen.
Dat betekent dat jij geen enkel formulier invult, maar alleen ondertekent.


Wij zijn de contactpersoon voor derde partijen
 tijdens dit traject.
Jij hoeft je niet druk te maken om de mails die gestuurd moeten worden en telefoontjes die gepleegd moeten worden.

 

Nazorgtraject waarin eventuele verstoringen in processen die wij hebben geregeld, binnen no-time worden verholpen.


Een overdracht ná de associatie
 zodat de praktijkmanager en/of
jij weten wat de praktijkgegevens zijn.

Wat anderen over onze dienstverlening zeggen

Grote opluchting bij huisartsenpraktijk Benneker

Suzan Benneker, huisarts in Westervoort, stond voor een grote uitdaging toen zij besloot om per 1 juli 2024 huisartsenpraktijk Zorgpoort over te nemen. Hoewel ze vastbesloten was om deze stap te zetten, zag ze op tegen de hoeveelheid werk die bij een praktijkovername komt kijken. “Het leek me erg veel werk om de overname zelf te doen, en ik durfde niet goed te beginnen,” vertelt Suzan.

Lees meer »

Praktijkmanager aan het woord

In Wageningen is Saskia Scheffers praktijkmanager van huisartsenpraktijk Medin SMC en centrummanager van het medisch centrum. Zij wist van de associatie die zat aan te komen. Dit spannende avontuur, dat in februari 2024 begon, werd al snel een succesverhaal dankzij de hulp van ons.

Lees meer »

Van 2 naar 3 praktijkhouders in Huissen

Van huisarts in loondienst naar huisarts in een maatschap. In Huissen werd een nieuwe mijlpaal bereikt met de associatie van Sabrina Aarntzen met Patrick Poels en Carla Bles, resulterend in de voortzetting van de huisartsenpraktijk onder de naam 'huisartsenpraktijk Bles Poels en Aarntzen'. 

Lees meer »

Huisartsenpraktijk Basoglu-Icen

Hier het succesverhaal van Aysegul Basoglu-Icen, een gepassioneerde huisarts uit Arnhem, en haar succesvolle dissociatie/overname met huisartsenpraktijk Basoglu-Icen. Tijdens deze uitdagende periode werd Aysegul bijgestaan door ons, wat resulteerde in een vlotte en efficiënte afhandeling van alle zaken. Ondanks de aanwezigheid van de praktijkmanager, werden wij ingezet zodat de praktijkmanager voldoende tijd had voor haar eigen taken.

Lees meer »

Veelgestelde vragen

Ik heb een praktijkmanager. Dan hoef ik jullie hulp niet, toch?

Dat betwijfelen we, want als de praktijkmanager nog nooit een praktijkovername of associatie heeft begeleid, dan raden we zeker aan om een matchingsgesprek te plannen.

En als je twijfelt om een gesprek in te plannen, dan kun je hem beter wel inplannen dan niet. Kies voor zekerheid. 

Doet de HIS consultant hetzelfde als dat jullie doen?

Nee, de HIS consultant zet alleen de actiepunten uit om ervoor te zorgen dat de patiënten van de stoppende praktijkhouder op de naam van de startende huisarts wordt overgezet. De HIS consultant houdt zich verder niet bezig met de aanvragen en formulieren die bij derde partijen geleverd moeten worden. Er is ook geen regie op het gehele proces vanuit de HIS consultant.

Ik heb een belastingadviseur/accountant. Zit dat ook in jullie traject?

Nee, wij geven geen belastingadvies of financieel advies. Dus dit is niet inbegrepen in ons traject.

Wil je juist wel belastingadvies of financieel advies?
Dan kan ook via ons. Wij werken samen met accountants en belastingadviseurs die medici voorzien van advies bij jaarrekeningen, financieringsaanvragen, praktijkadvies, e.d.

Hebben jullie wel verstand van mijn constructie als praktijk? 

Goede vraag! Wij hebben inmiddels huisartsen zien associëren, praktijken overnemen en maten uit elkaar zien gaan. In al deze gevallen is het óf een praktijkovername óf een praktijkstart. De stappen die doorlopen moeten worden blijven hetzelfde. Bij de ene vervallen een paar stappen doordat bepaalde zaken al geregeld zijn. Bij de ander zijn er juist aanvullende stappen nodig.

Je mag een gratis matchingsgesprek plannen zodat wij samen met je kunnen kijken wat we voor je kunnen doen. Vul daarvoor het matchingsformulier in. Wij nemen dan binnen 24 uur contact met je op!

Ik heb zelf al een paar zaken geregeld. Kunnen jullie dan alsnog helpen?

Ja, juist dan kunnen we helpen! Heel vaak proberen huisartsen of praktijkmanagers het zelf te regelen. Maar als je er dan achterkomt dat het veel werk is of je snapt er niks meer van, dan is het goed om een matchingsgesprek te plannen zodat we kunnen aanhoren wat jullie al hebben geprobeerd of gedaan. 

Dan pakken wij de draad verder op en kunnen jullie weer jullie eigen werk oppakken.